TERAPEUTA PEDAGOGICZNY

mgr Beata Szczygieł

Dni i godziny pracy
poniedziałek 8.00 – 13.40
wtorek 8.00 - 13.40
środa 8.00 – 11.30; 12.55 - 13.40
czwartek 8.00 – 12.35
piątek 8.00 – 12.35
Godzina dostępności: czwartek 7.30 - 8.00; piątek 7.30 - 8.00

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

W szkole w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowane są specjalistyczne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (zwane również terapią pedagogiczną).
Zajęcia są adresowane głównie uczniom, którym brak opanowania pewnych umiejętności utrudnia prawidłowy rozwój. Zajęcia odbywają się w małych grupach (do 5 osób) i trwają 45 minut. Na zajęcia trafiają uczniowie skierowani przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, nauczyciela uczącego, specjalistę-terapeutę czy rodzica.
Zajęcia mają na celu rozwijać oraz aktywizować funkcje osobowościowe i intelektualne dzieci, pomóc im w pełni uczestniczyć w procesie dydaktyczno-wychowawczym.
Terapia pedagogiczna jest dedykowana dla dzieci wymagających indywidualnego podejścia, łatwo rozpraszających się, nieśmiałych, mało samodzielnych. Stosowana jest najczęściej u uczniów, którzy przejawiają trudności w nauce czytania i pisania (w tym dzieci posiadające już stwierdzone ryzyko dysleksji, dysleksję, dysgrafię, dysortografię). Jest ona przeznaczona również dla dzieci, u których stwierdzono nieharmonijny rozwój, zaburzenia koncentracji, obniżoną sprawność manualną, zaburzoną koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową.
Zajęcia odbywają się w nowo zaaranżowanej sali (sala na I piętrze) do pracy stolikowej, do gier i zabaw ruchowych. Formy i metody prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych różnią się od stosowanych na lekcjach. W czasie jednej godziny lekcyjnej występują różne zadania w formie manualnej, graficznej, słownej, manipulacyjno-operacyjnej oraz gry i zabawy dostosowane do wieku i możliwości uczniów.