Język angielski - aktualności
--------------------------------------------------
Europejski Dzień Języków European Day of Languages
Dziś wielki dzień dla wszystkich fanów uczenia się języków obcych - Europejski Dzień Języków European Day of Languages. W naszej szkole uczymy się angielskiego i hiszpańskiego, ale od dziś do piątku spróbujemy poznać też inne języki. Say YES to languages
____________________________________________________________________
W piątek 17 lutego w naszej szkole odbyło się ogłoszenie wyników konkursu Dyktando z języka angielskiego dla klas 5.
Pięcioro laureatów dostało nagrody, a wszystkie osoby, które wzięły udział w konkursie (a było to osiemnaścioro naszych uczniów) otrzymało dyplomy.
Wszystkim uczniom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Laureaci:
- miejsce - Nadia Żuralska - klasa 5a
- miejsce - Jan Kulikowski- klasa 5a
- miejsce - Urszula Ziemińska - klasa 5a
- miejsce - Maja Ciułkowska - klasa 5c
- miejsce - Joachim Mikołajczyk - klasa 5b
"Have you got that Monday feeling?" Stop! :)
REGULAMIN
SZKOLNEGO DYKTANDA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
DLA KLAS 5
CELE KONKURSU:
- Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim tekstu dyktowanego
- Promowanie wśród uczniów postawy odpowiedzialności za proces samodzielnego uczenia się i rozwijania umiejętności językowych
- Rozwijanie motywacji do nauki języka angielskiego
- Rozwijanie uzdolnień uczniów
ZASADY ORGANIZACJI KONKURSU:
Konkurs ma charakter szkolny i jest przeznaczony dla uczniów klas 5
- nauczyciel języka angielskiego uczący w danej klasie 5 przedstawia uczniom ideę konkursu i typuje kilkoro uczniów. Mogą się oni nie zgodzić gdyż uczestnictwo jest dobrowolne.
- konkurs odbędzie się 13.01.2023 r. w SP 11 w Toruniu, o godzinie 10:45 w sali ………….
- Nie przewiduje się dodatkowego postępowania konkursowego dla uczestników, którzy w wyznaczonym terminie nie przystąpią do konkursu.
Przebieg Konkursu
1. Konkurs polega na napisaniu zaproponowanego przez organizatorów dyktanda.
2. Uczniowie piszą dyktando długopisem (kolor czarny lub niebieski) i nie mogą używać ołówków ani długopisów zmazywalnych.
3. Podczas pisania dyktanda nie wolno:
- korzystać z żadnych pomocy naukowych
- porozumiewać się z innymi uczestnikami
- korzystać z wszelkich urządzeń elektronicznych, tj. telefony komórkowe, słowniki, laptopy itp.
- pisać dyktowanego tekstu drukowanymi literami.
4. Czas przewidziany na napisanie dyktanda to około 30 minut.
Zasady oceniania
1. Ocenie podlegają błędy ortograficzne.
2. Nieczytelny bądź niejednoznaczny zapis wyrazu będzie rozstrzygany na niekorzyść piszącego.
3. Ewentualne poprawki i skreślenia muszą być wyraźnie zaznaczone. Również w poprawkach nie jest dopuszczalne stosowanie drukowanych liter. W razie pomyłki wyraz należy skreślić i napisać ponownie obok lub nad skreślonym wyrazem.
4. Uczeń otrzymuje 1 punkt za każde poprawnie napisane słowo. Za każde błędnie zapisane słowo (także słowa pominięte, nieczytelne lub niezgodne z interpunkcją np. mała litera na początku zdania) sprawdzający odejmuje 1 punkt. Liczby i daty uczniowie zapisują pisemnie.
5. Tekst będzie czytany trzy razy: - pierwszy raz – w „normalnym tempie”, w celu zapoznania się z tekstem, - drugi raz – powoli, w tempie umożliwiającym uczestnikom zapisanie tekstu, - trzeci raz – tak samo jak pierwszy, w celu dokonania ewentualnych poprawek.
6. Jeżeli kilka prac zdobędzie tę samą liczbę punktów, wówczas organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia dogrywki w celu wyłonienia jednej osoby. O formie dogrywki zadecyduje Komisja Konkursowa.
7. Decyzje Komisji Konkursowej są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
Wyniki Konkursu:
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej szkoły oraz bezpośrednio na lekcji języka angielskiego w danej klasie 5 w terminie 14 dni od przeprowadzenia konkursu – najpóźniej do 27.01.2023.
Nagrody:
1. Laureaci konkursu, tj. trzy pierwsze miejsca otrzymują dyplomy oraz nagrody – niespodzianki.
2. Pozostali uczestnicy otrzymają dyplomy za udział w konkursie.
Postanowienia końcowe:
1. Regulamin Konkursu dostępny jest na stronie internetowej szkoły.
2. Przystępując do konkursu uczestnik potwierdza, iż akceptuje niniejszy Regulamin i opisane w nim warunki uczestnictwa.
3. Uczestnik konkursu poprzez udział w konkursie wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu związanym z realizacją konkursu i sposobem ogłaszania wyników.
4. W kwestiach spornych oraz innych nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie decydujący głos ma Komisja Konkursowa.
5. Organizator konkursu ma prawo modyfikacji Regulaminu. W takim przypadku wszelkie zmiany zostają podane do wiadomości uczestników konkursu poprzez umieszczenie ich na stronie internetowej szkoły.
6.Tekst dyktanda oraz wszelkie informacje o konkursie zostaną opublikowane na stronie internetowej Zespołu Szkół po przeprowadzonym konkursie
7. Wszelkie pytania dotyczące konkursu prosimy kierować do organizatora ( Anna Kamińska)
TEKST DYKTANDA
Hello! Welcome to my blog. Today I want to tell you about my dream house. My dream house is big and it has got a garden. There is a swimming pool next to the house and there is a big tree in the garden. My house has got a living room, a kitchen, three bedrooms and two bathrooms. There is also a garage for two cars. The walls in my room are pink and the windows are white. I have got a lot of plants and books in my room. There is also a big TV on the wall because I like watching Netflix. I like spending time in my room. I love my house. What about your dream house?
Angielskie grudniowe co nieco
Grudzień to wyjątkowy czas zarówno w naszych domach, jak i w szkole. Wszyscy przygotowujemy się do Świąt Bożego Narodzenia i zakończenia roku 2022. Co się dzieje w tym czasie na lekcjach języka angielskiego? Całkiem sporo. Są konkursy, wspólne śpiewanie, czytanie historii, pisanie listów oraz niespodzianki.
Grudzień to też mnóstwo miłych niespodzianek. I my takie przygotowujemy. Na razie zdradzimy tylko, że związane są między innymi z historyjkami, które czytaliśmy w tym tygodniu na angielskim.
Let’s sing together! Nauczyciele muzyki i religii wraz z uczniami przygotowują kolędy w języku polskim. Nauczyciele angielskiego śpiewają piosenki świąteczne w języku angielskim. Dziś zajmowaliśmy się przebojami, które słychać w każdym sklepie i na każdym rogu, a nie każdy wie, o czym one opowiadają. Warto wsłuchać się w słowa i dowiedzieć się, że słynne Jingle bells to piosenka o kuligu, a Let it snow to opowieść o dwójce przyjaciół lub zakochanych, którzy w czas śnieżycy za oknem siedzą przy kominku i zajadają popcorn.
Ostatni tydzień szkoły przed świętami to czas wyjątkowych opowieści i historii. Dziś poznawaliśmy historię Świętego Mikołaja w „Merry Christmas”, ucząc się przy wielu ciekawych rzeczy związanych z Bożym Narodzeniem w Wielkiej Brytanii. Najstarsi uczniowie naszej szkoły mieli okazję wysłuchać i obejrzeć jedną z najsłynniejszych angielskich historii – „A Christmas Carol” Charles’a Dickensa. „Opowieść wigilijna”, bo to niej tu mowa, należy do kanonu lektur w Polsce. Warto ją przeczytać również po angielsku. Uproszczona wersja w oryginalnym języku autora znajduje się w bibliotece. Zachęcamy do wypożyczania!
Grudzień to absolutnie ostatni moment, by napisać list do Świętego Mikołaja. Nam się udało! Zdążyliśmy wysłać nasze listy jeszcze przed świętami. A były to listy wyjątkowe, bo wcale nie prosiliśmy w nich o prezenty, ale opowiadaliśmy o naszej szkole, kolegach i ulubionych zimowych aktywnościach i to wszystko po angielsku!!! Teraz czekamy na odpowiedź.
Uczniowie, a właściwie uczennice klasy 4 i 5 pokolorowały projekt (aut. A. Jachymek) kartki świątecznej, która jednocześnie jest wspaniałą notatką ze słownictwem bożonarodzeniowym. Paulina z 4a zrobiła to tak świetnie, że postanowiliśmy, by właśnie Jej praca została powielona i wysłana wraz z życzeniami do naszych partnerów z Turcji, Holandii, Chorwacji, Słowacji, Estonii, Hiszpanii i Północnej Macedonii.
Holly Jolly Christmas
Nasi uczniowie z klasy 6 – Maja i Łukasz reprezentowali SP 11 w międzyszkolnym konkursie Holly Jolly Christmas i zajęli tam 3 miejsce. Konkurs nie był łatwy – trzeba było dobrze znać tradycje bożonarodzeniowe w krajach anglojęzycznych oraz posługiwać się językiem angielskim. Naszym uczniom udało się to wyśmienicie.
Konkurs o tematyce świątecznej, pt. Holly Jolly Christmas
Spelling Master
Właśnie zakończyliśmy szkolne eliminacje konkursu języka angielskiego Spelling Master dla uczniów klas 4. Okazało się, że nasi czwartoklasiści to prawdziwi mistrzowie literowania. Do etapu międzyklasowego zakwalifikowali się następujący uczniowie:
Klasa 4a:
Paulina B.
Zosia P.
Wiktor D.
Maciek M.
Klasa 4b:
Franek K.
Alicja M.
Zuzia P.
Mikołaj S.
Klasa 4c:
Aleksandra N.
Franek P.
Malwina T.
Michał G.
Klasa 4d:
Lena N.
Olek J.
Filip G.
Tymek R.
Wszystkim uczestnikom bardzo, bardzo gratulujemy!!!!